manga_preview
Boruto TBV 09

Amaterasu

Český název: 
Amaterasu
Název ve znacích: 
天照
Typ (úroveň): 
Kekkei Genkai
Kdo ho používá: 
Uchiha Itachi, Uchiha Sasuke, v anime Ootsutsuki Indra
Popis: 

Amaterasu je oční technika Mangekyou Sharinganu a nejvyšší úroveň ohnivého živle. Reprezentuje tzv. Materiální svět a světlo (物質界と光, Busshitsukai to Hikari) a je protikladem k Tsukuyomi - genjutsu podobné síly.

Použití

Itachi AmaterasuAmaterasu vytvoří černé plameny ve středu zorného pole uživatelova oka. Ve většině případech je nemožné se Amaterasu vyhnout. Ačkoli pokud je cíl dostatečně rychlý, že se vyhne zaostření zraku uživatele, plameny ho minou. Jakmile je technika aktivovaná, plameny budou hořet po sedm dní a sedm nocí. Plameny nemůžou být zhašeny vodou ani jinými známými normálními metodami; pouze uživatel je může uhasit. Mluví se o nich jako o "pekelných plamenech" a že hoří jasně jako samo slunce. Amaterasu spálí jakýkoli materiál - i samotný oheň - dokud nezůstane nic než popel. Během série bylo ukázáno několik objektů, které do jisté míry plameny nespálily -
byl to čakrou zhuštěný Gaarův písek a čakrový plášť Narutovy Verze 1 přeměny v Kyuubiho.

Sasuke AmaterasuAmaterasu normálně nevyžaduje ruční pečetě, i když jednou Sasuke použil pečeť tygra - pečeť běžnou pro ohnivé techniky. Tato technika může být zapečetěna do Sharinganu další osoby. Kromě klasického útoku může uživatel použít plameny Amaterasu k obranně - obklopí se jimi a tím pádem se ho nemůže dotknout jakýkoli útok.

Použití techniky velmi zatěžuje organismus uživatele, obvykle jejich oči začnou krvácet. I přes jeho smrtící účinky Amaterasu hoří pomalu a protivník si může stihnout svléct hořící šaty, před tím než chytne jeho tělo; podobně pokud je například zasáhnuta plameny ruka, uživatel si ji může "ušmiknout" dřív, než se plameny rozšíří na zbytek těla. Další možnosti obrany proti plamenům jsou odfouknout je pryč, absorbovat je, poslat je pryč pomocí časoprostorového ninjutsu nebo být jinchuurikim Desetiocasého. A ačkoli je to nepraktické jako obrana, Amaterasu může být také zapečetěno.

Původ názvu

Amaterasu, podobně jako Tsukuyomi a Susanoo, je bůh starověkého Japonska a náboženství Shintou. Amaterasu, Sluneční bohyně, byla narozena z levého oka Izanagi, když se umýval po útěku z podzemí.

Další informace

Debut:
Anime - Naruto 85
Manga - Naruto 148, str. 6

Zajímavosti

  1. V anime bylo schopno Amaterasu propálit plášť Yagurovy Verze 2, kdežto v manze nedokázalo propálit ani plášť Narutovy Verze 1.
  2. Díky schopnostem jeho pravého Mangekyou Sharinganu, Sasuke může ovládat a měnit tvar plamenů Amaterasu pomocí Enton: Kagutsuchi.

Článek upravil: Meliodas_of_Reim

Obrázek: 
Amaterasu.png

 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie