manga_preview
Boruto TBV 09

Iaidou

Český název: 
Útok z tasení
Název ve znacích: 
居合道
Typ (úroveň): 
bez úrovně
Kdo ho používá: 
Mifune, Waraji, Zouri, v anime Okisuke, Sazanami, Tatewaki
Popis: 

Termín Iaidou (居合道) se používá pro specifický styl kenjutsu (boj s mečem), který zahrnuje plynulé kontrolované pohyby vytažení meče z pochvy, seknutí či probodnutí protivníka, odstranění krve z čepele a vrácení meče zpátky do pochvy. Lineární pohyb a síla, které jsou dodány k vytažení meče z pochvy vyústí v seky, které jsou rychlejší a silnější než ty, které mohou být provedeny pomocí už vytáhlých mečů.

Rychlost, při které jsou techniky prováděny - zejména počáteční úder - a pokud jsou prováděné zkušeným uživatelem, může zabránit nepříteli provést ruční pečetě (a poté ninjutsu). Což je vysoce účinné proti většině nindžům; dokonce i proti takovým jako byl Hanzou, pokud je používají zkušení šermíři jako např. Mifune.

Debut:
Anime - Naruto 13 (debut), Naruto Shippuuden 272 (znění techniky)
Manga - Naruto 23, str. 5 (debut), Naruto 531, str. 13 (znění techniky)

Poznámka editora: Debut je napsán podle anglické wikipedii. Podle mě je ale špatně, jelikož jsme se s Útokem z tasení setkali už v kapitole 18, str. 15 (díl anime č. 10), kde alespoň v manze i zazněl název techniky či stylu.

Obrázek: 
Iaidō.png

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí