manga_preview
Boruto TBV 09

Generace, které přijdou po nás


Víš, ať se nám to líbí, nebo ne, smrt k lidskému osudu patří. Není třeba se trápit tím, že zemřeme, ale jak a proč. Když jsem byl malý, děti jako ty kolem mě umírali. Dospělí mě neposlouchali a já měl strašný pocit, že umírají zbytečně. Zemřeli, protože my ostatní jsme selhali. Rád bych už takto nikoho neztratil. Podívej, maličká, tahle vesnice je naší nadějí. Pokud nezklameme, budou zde lidé žít v bezpečí. Už nebudeme denně kopat hroby, jako tomu bylo, když jsem byl starý jako ty. Bude to jiný svět, svět, ve kterém budeme nejprve mluvit a až pak bojovat.
*

Poslouchej mě, sakra! Byl to nesmysl, celý to byl nesmysl, bláhová naděje, že se lidi můžou změnit, že se ty hnusný parodie na člověka můžou snad na něčem dohodnout! Kašlu ti na nějakej odkaz, na vůli ohně, jsou to jen hezčejc vykudrlinkovaný kecy, který maj ospravedlnit, že tu zas ve jménu nějaký ušlechtilý podělaný ideje umírají děti i dospělí. Jakýpak pouta... Jsem medik, zapomněls?! Zatraceně neschopnej medik, co nedovede zachránit ani jeden pitomej život, tak už mi dej pokoj! Klidně si dál hraj na samaritána, zahazuj se s válečnýma sirotkama a namlouvej si, že je to pro dobrou věc. Není.
*

Viděl jsem, co s člověkem dovede udělat ztráta. Jak ho zevnitř pomalu rozežírá, až se zlomí. Je to strašný pohled. Musíš vědět, že tu vždycky budou lidé, kteří ti budou říkat, že jsi snílek a že to, co hledáš, neexistuje. Budou přesvědčiví, ale nesmíš jim uvěřit. Tak jako je v našem životě bolest, je v něm i radost. Podívej se třeba na ten kámen. Nezáleží na tom, jak moc je zvnějšku rozrytý, otlučený a šedivý. To je jen povrch. Jeho skutečná povaha leží hlouběji a do téhle hloubky jen tak nějaká rána nepronikne. Rozlom ho a uvidíš. Uvnitř celý září.
*

Ninja vidí to, co je skryté ve skrytém. Nesmíš tak spěchat se svými soudy. Ne všechno zlato se třpytí, víš. Měl bys svému týmu věřit, jinak selžeš. I onačejší, slavné týmy už se rozpadly, protože se každý jejich člen spoléhal jen na sebe. Vím, že to nemáš lehké. Ale oni za to, co se stalo, nemohou. Zkus jim dát šanci, oni tě nezklamou. Záleží jim na tobě. I když to teď možná nechceš slyšet, nemůžeš být celý život sám. Potřebuješ druhé. Dovol si, aby ti na nich záleželo. To, k čemu se jednou budeš vracet, nakonec nebudou mise. Věř mi.
*

Nebudu vám zastírat, že mi přijdete jako banda neschopných děcek. Ticho! Je mi fuk, jak moc vražedné pohledy budete vrhat mým směrem, ale vyžaduju, abyste mě poslouchali. Svět tam venku není pro snílky a dějou se v něm i hnusný věci. Tak si dobře zapamatujte tohle. Když mě budete poslouchat, spolupracovat a krýt si záda, máte celkem slušnou šanci zůstat naživu. Častokrát se ocitnete v svrabu a já vás z něj často vysekám, protože to je moje práce. Nemusíte mě mít rádi, ale musíte mi věřit. Až zesílíte, půjdete svou vlastní cestou, ale do té doby jste pod mým velením.
*

Potkal jsem už hodně lidí, kteří trpěli. Někteří se opíjeli, aby zapomněli, jiní nosili masky, další se dělali bohy, jen aby druzí neviděli, jak moc vlastně trpí. A všichni – všichni mi donekonečna opakovali, že můj sen je nesplnitelný, že nemám šanci, že jsem jen naivní kluk. A možná je to tak, možná je, ale... nikdo z nich mi to nikdy nedokázal! Já věřím, že jsme přese všechno svobodní. A jestli jsme, pak to taky všechno můžeme zastavit, tady a teď. Už se nebudeme mstít a vršit bolest na bolest. Přestaneme spolu nesmyslně bojovat. Ty bys nechtěl v takovém světě žít?
*

Tak se mi zdá, že tvoje rodina je zářným příkladem, že idealismus je dědičný. Vy se i smějete stejně, blázni. Jenže občas máte asi pravdu. Ten svět, o kterém jsme oba snili, nebyl až tak odlišný. Já jen nevěřil, že ho lze dosáhnout tak, jak sis myslel. A vidíš, teď jsem to já, kdo do něj vnesl zkázu. Bylo by to k smíchu, kdyby smích tak nebolel. Zvláštní, že teprve teď, když jsme proti sobě tak dlouho bojovali, spolu dokážeme mluvit. Ale já vím, tys chtěl vždycky nejdřív mluvit. Tak teď máš šanci. Poprvé po těch letech tě budu poslouchat.

Poznámky: 

7x100 slov, 7 postav, 6 generací. Smiling

5
Průměr: 5 (5 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Kyell
Vložil Kyell, Po, 2020-03-23 09:12 | Ninja už: 5648 dní, Příspěvků: 1367 | Autor je: Účastník chuuninské zkoušky

Mise O: Tak tohle mě skutečně dostalo. Celá práce je tak krásně procítěná, že jsem z toho měl až slzy na krajíčku. I když se jedná o pár odstavců, řekne toho povídka v závěru docela dost. Fakt nevím, co napsat. Je to neseno v takovém filozofickém duchu (netuším, jestli úmyslně), který mě opravdu zaskočil a neskutečně mile potěšil. Nejvíce se mi líbí odstavec Jirayiy a Naruta. Přiznám se, že jsem ale musel sjet do komentářů a dohledat si, ke komu patří dané odstavce. Rovněž jsem tipoval Onokiho Laughing out loud Ale za to může ten kámen. Nádherná povídka k zamyšlení. Moc děkuji! Takhle mi zlepšit ráno Prosím/promiň.

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Út, 2020-03-24 14:47 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

To já děkuji moc, Tvůj komentář mě zahřál u srdce! Smiling Jsem ráda, že Ti povídka přišla rozsahu navzdory sdělná, jak jsem byla omezena sto slovy, snažila jsem se, abych do nich něco dostala... Co se filosofického ducha týče, to je hrozně milé, že to zmiňuješ, je tam úmyslně, učila jsem se v tom období mimo jiné na bakalářky z filosofie, ale obecně mám prostě ráda přemýšlivé texty, plus tady mi bylo jasné, že dějové to nebude, takže to musí táhnout úvahy. Laughing out loud
Za matoucí kámen se omlouvám, autorovi takové věci často vůbec nedojdou.
Ještě jednou díky moc za vřelá slova!

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Uzumaki clan
Vložil Uzumaki clan, St, 2019-11-20 12:47 | Ninja už: 2222 dní, Příspěvků: 573 | Autor je: Leeho závaží

Veľmi pekná poviedka. Počas sledovania televízie som si počas reklamy čítala( ako to robím skoro stále) a veľmi ma oslovila Z lásky
Mimochodom všetko najlepšie Rahzel Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, St, 2019-11-20 14:58 | Ninja už: 2350 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ďakujem.

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, So, 2019-11-16 21:39 | Ninja už: 5215 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Je fajn, že píšeš - škoda, že iba takto príležitostne. A je môj typ na osobu č.3 správny, tak tam máš technicky 7 generácií, len sa ti premiešalo poradie. Eye-wink

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, So, 2019-11-16 21:25 | Ninja už: 2350 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ja som onemela. Čím som staršia a čím sú školské roky vzdialenejšie, tým si čoraz menej ľudí spomenie na moje narodeniny. Nejde ani tak o ten deň samotný, ako skôr vedomie, že niekto ťa stále registruje a myslí na teba.
Preto oneskorenie vôbec neumenšuje ten krásny pocit, ktorý vďaka Tvojmu pisateľskému umeniu práve cítim. Ďakujem Bohu, že sme sa stretli a snáď trošičku spoznali. Tiež na Teba myslím s láskou.
P.S. jednoznačne jeden z najkrajších darov, aké som kedy dostala.

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2019-11-17 00:49 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

To jsem moc ráda, že se Tě moje opomenutí nedotklo, myslela jsem, že se hanbou propadnu. Laughing out loud Jsem moc ráda, že Ti povídka udělala radost, byla to upřímně z nouze ctnost, protože mě pořád ne a ne napadnout, co bych Ti k narozeninám mohla dát, tak jsem nakonec skončila u psaní. Doufala jsem, že by právě Tebe mohl takový úvahový styl zaujmout.
Děkuji za všechno! Smiling

Jinak myslím, že s počtem generací jsem se snad nesekla, původně jsem se chtěla držet striktně momentu učitel - žák, ale to by mi nevystačilo na tolik a také bych tam nedostala všechny postavy, které jsem chtěla. Nicméně jsem alespoň chtěla zachovat to, že každá postava, která je adresátem, je následně mluvčím.
Takže protože jste oba úžasně tipovali, tu je, jak jsem to měla v hlavě já. (Teprve teď mi ovšem dochází, že protože jsem nikoho nejmenovala, jste zcela svobodní vidět v tom nadále postavy, které vám do toho nejlépe sednou. Smiling)

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2019-11-17 08:36 | Ninja už: 5215 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

V tom prípade je tam 5 generácií. Eye-wink

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2019-11-17 09:24 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Explicitně sice ano, ale prakticky řetěz Hashirama - Naruto tvoří šest generací (o první generaci po Hashiramovi ovšem skoro nic nevíme). Ale beru, že to mohlo být matoucí, neuvědomila jsem si, že to budete chápat ve smyslu explicitního výskytu zástupců šesti generací.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2019-11-17 09:37 | Ninja už: 5215 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Nevadí, vzniklo tak dielo, o ktorého obsahu sa nielen živo diskutuje, ale dokonca vedie spor. To sa Konohe len tak nevidí. Kakashi YES

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Ne, 2019-11-17 07:38 | Ninja už: 2350 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Smiling potešila si ma
No a nad tou postupnosťou učiteľ-žiak som veru uvažovala ako prvé, ale zmiatol ma Oonoki (do prvého komentára som ho dokonca napísala s otáznikom, no potom som to opravila) a nakoniec aj posledná postava. V tomto sa Sempai ukázala jasnozrivá a ako vieme, jej všímavosť je neprekonateľná. ^-^

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, So, 2019-11-16 21:35 | Ninja už: 5215 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, So, 2019-11-16 22:12 | Ninja už: 2350 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, So, 2019-11-16 22:23 | Ninja už: 5215 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, So, 2019-11-16 23:10 | Ninja už: 2710 dní, Příspěvků: 3014 | Autor je: Metař Gaarova písku

Akosi si nepamätám, žeby Kawaki s niekým mal spoločné sny a bol nejako spríbuznený s dotyčnými Ehh... jasně... hehe... Ja som si spočiatku myslela, že Lee zakončila Madarom, lebo tie myšlienky k nemu sedia hihihi Téza, antitéza, syntéza. No, Lee vždy napíše "Bidžūdamu," t.j. v krátkom texte koncentruje množstvo myšlienok a posolstiev Wow, tak tohle je vážně krutě hustý!! To je jej špecialita a v tomto je neprekonateľná Úpa boží!!! Čitateľ má o čom premýšľať. V konečnom dôsledku ani postavy nie sú najdôležitejšie, ja som si zmlsla na duchu, ktorý vanie z celku a každej vety, z ktorej je uvitý, vďaka Lee Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2019-11-17 00:51 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Já jsem úplně nadšená z Vašich nádherných ohlasů, děkuju moc, to jsem si vůbec nezasloužila ani nečekala a udělalo mi to obrovskou radost.
Metafora bijuudamy mě úplně dostala, Ty jsi vážně mistr v tom být k lidem laskavá a dělat jim radost. Děkuju, vážně, hodně to pro mě znamená.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, So, 2019-11-16 23:49 | Ninja už: 2350 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ty si to, Sempai, krásne vystihla. Veru, on to bude. Na neho ten text popravde najviac sedí. Medzi týmito dvoma velikánmi, ostatné generácie slávnych Konožanov.
Ale tiež som nad určovaním postáv začala uvažovať až po niekoľkých prečítaniach, pretože aj pre človeka neznalého Narutosveta by tie krátke zamyslenia boli zdrojom premýšľania. Hádanka je ako bonus naviac.

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Ne, 2019-11-17 00:08 | Ninja už: 2710 dní, Příspěvků: 3014 | Autor je: Metař Gaarova písku

Ešte aj to ma napadlo vďaka tebe, že s tým kameňom to vôbec nemusí byť Ónoki, veď to: "Jeho skutečná povaha leží hlouběji a do téhle hloubky jen tak nějaká rána nepronikne. Rozlom ho a uvidíš. Uvnitř celý září." tiež má hlbokú symboliku v súvislosti s Haširamom a Madarom, však sa zoznámili a spriatelili práve pri hádzaní žabiek, a tá žiara je ich priateľstvo, keď sa vzájomne vystríhali. Tiež mi Ónoki medzi Konohanov nepasuje ako Kawaki. Lee sa z nás aj zmyší hihihi

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2019-11-17 00:57 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

No, to mě vlastně nenapadlo, že ti dva měli také svou "kamennou" historii. Laughing out loud Upřímně řečeno tenhle "kamenný" motiv byla první věc, kterou jsem vymyslela, a v tu chvíli ještě vůbec nebylo jasné, kdo ho bude pronášet (i když Jiraiya se celkem nabízel), takže ve skutečnosti to byla jedna z těch věcí, ve které se žádná nápověda neskrývala, a možná proto vás tak zmátl, pardon. Ja to nebyl

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, So, 2019-11-16 22:53 | Ninja už: 2350 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, So, 2019-11-16 23:55 | Ninja už: 5215 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

No veď práve - to poradie je podľa mňa dôkazom, že sa práve tam trocha sekla s generáciami a preto si myslí, že ich má iba 6 a nie že by do jednej generácie patrili poslední dvaja. Eye-wink

Lee bude prekvapená, koľko tu má komentárov Laughing out loud

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2019-11-17 00:35 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Lee je překvapená! Když viděla to číslo, nemohla věřit vlastním očím. (Myslela si, že už i na konohu dorazily spamboti, či co. Laughing out loud)

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!